islamic4ever
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

نفسك تختم القران مرتين فى رمضان... طريقة سهلة ومجربة

نفسك تختم القران مرتين فى رمضان... طريقة سهلة ومجربة Empty نفسك تختم القران مرتين فى رمضان... طريقة سهلة ومجربة

مُساهمة من طرف ashrafmahmoud93 الثلاثاء سبتمبر 02, 2008 9:59 pm

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

اخوانى الاعزاء : من المؤكد ان كل منا يريد ان يرضى ربه ويسكن الفردوس الاعلى يوم القيامة وهذه الطموحات طموحات عامة فى حيات الانسان كلها

بس استنى ده رمضان جه بسرعة واحنا عاوزين نكتر العبادات فه بس برضو الواحد صايم ومش قادر يتحرك

طيب ايه رايك لو قلتلك طريقة تطع بها ربنا فى رمضان من غير ماتتعب فى الصيام وبها تقدر تختم القران مرتين فى رمضان

طبعا انت مش مسدا ازاى هختم القران فى رمضان مرتين مع ان فى ناس مبتمسكش المصحف خالص فى رمضان ولا غيرو ايوه هتختمو مرتين من غر ما تتعب

ايه رايك لو بعد كل صلاة قريت خمس ورقات من القران وش وظهر عنى حوالى عشر صفحات مش هاخدو حاجة دى الصفحة

بتاخد بالكتير اوى خمس دقائق يعنى فى الطبيعى هتاخد ذقيقتين يعنى ولا حاجة مفرقتش الدقيقتين دول اصاد سعتين كمبيوتر

شوف بقى لو اريت بعد كل صلاة 10 صفحات يعنى فى اليوم هتارى 50 صفحة انت حاسس ان ده كتير بس هو لا كتر ولا حاجة بس هتهم بالتديج

طيب اكيد انت دلوقتى عندك مشكلة انت مش هتادر تقرا ال5 ورقات دول بعد المغرب لانك بتكون جعان موت هالك ليها حل

بعد التراويح اقعد ربع ساعة اقرا الصفحات ال بقالك والصفحات بتوع العشاء وتبقى بكده حليت مشكلة القراءة بعد المغرب

بس انا عاوز اقلك حاجة انت لو خلصت الورد بتاع اليوم كلو تبقى قريت اكتر من جزئين من غير تعب يزكر

وبكده بقى تخلص المصحف كلو فى رمضان مرتين وهيتفضل ومن تقريبا فى الاخر تعبد فيهم زى ما انت عاوز

ashrafmahmoud93
ashrafmahmoud93
Admin

المساهمات : 136

https://islamic4ever.yoo7.com

- مواضيع مماثلة