islamic4ever
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

عايز تكون رفيق النبي عليه الصلاة و السلام في الجنة طيب ما تدخل

عايز تكون رفيق النبي عليه الصلاة و السلام في الجنة طيب ما تدخل Empty عايز تكون رفيق النبي عليه الصلاة و السلام في الجنة طيب ما تدخل

مُساهمة من طرف ashrafmahmoud93 الثلاثاء سبتمبر 02, 2008 9:33 pm

عايز تكون رفيق النبي عليه الصلاة و السلام في الجنة طيب ما تدخل 23975554up7
هذه طريقة سهلة جدا لمحاولة مرافقة النبي عليه الصلاة و السلام
في الجنة لا تكلف الكثير
يا جماعة الفكرة دي قائمة علي حديث سيد الخلق سيدنا محمد عليه الصلاة و السلام ,قال رسول الله صلي الله عليه و سلم " أنا و كافل اليتيم في الجنة هكذا وأشار بالسبابة و الوسطي و فرج بينهما ." صدق رسول الله صلي الله عليه و سلم
و فيه فكرة جميلة جدا لكل الشباب و الكبار و الرجال و النساء و هي فكرة جربت بنجاح و هي تمكن الجميع بإذن الله من تنفيذ هذا الحديث الشريف
هذه الفكرة تتلخص في شخص واحد يجمع من كل شخص مبلغ أي مبلغ مهما قل و لكن مع العدد الكبير يكون مبلغ كبير و هذا المبلغ يجمع كل شهر و بذلك يكون جمع مبلغ معين كل شهر تستفيد منه عائلة بها يتيم او ايتام كدخل ثابت كل شهر
بمعني لو المجموعة تضم عشرة اشخاص فقط و كل شخص يدفع عشرة جنيهات شهريا تكون العائلة تحصل علي مائة جنيها شهريا كدخل ثابت و نكون بإذن الله و كرمه دخلنا في كفلة اليتيم .
أعتقد مفيش حد لا يستطيع ان يوفر خمسة او عشرة جنيهات شهريا و اعتقد ايضا ان هناك الاف الاشخاص الذين يستطيعون تجميع عشرة أشخاص في شئ كهذا و المكافأة تكون بهذا الجزاء
الموضوع مش محتاج غير شوية إيجابية بسيطة و هو اتجرب و نجح و في اول شهر جمعنا حوالي 200 جنيه و في رابع شهر 530 جنيه .
طبعا دا غير مؤسس كل مجموعة الي كونها بنفسه الي ان شاء الله ليه كل الاجر لأن الدال علي الخير كفاعله
يلا يا جماعة مش كل ما نسمع كفالة يتيم نكبر و نقول ااااااااااااااه لو اقدر ,لأ انت تقدر بشوية عزيمة و ايجابية و اسمع منكم كام واحد اسس مجموعة و كام واحد انضم لمجموعة .
و السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
ashrafmahmoud93
ashrafmahmoud93
Admin

المساهمات : 136

https://islamic4ever.yoo7.com

- مواضيع مماثلة